woensdag 7 februari 2018

het oude hart van de stad


Vanmorgen kreeg ik, als wandelend (schrijvend)  op mijn gedachtenkronkelpaadje, ineens uitzicht/inzicht op een een fraai beeld.
Voor mijn geestesoog ontvouwde zich een fraaie historische binnenstad die volkomen 'auto-vrij' is gemaakt, met daaromheen een aantal P&R voorzieningen, zodat de rijke kwaliteiten van die plek, rustig, mooie en veilig kunnen worden genoten, door de 'zielen te voet' ( ontdaan van hun hard-shell automatische geloofsystemen die de directe ervaring enigszins in de weg staan).

Dat beeld heb ik eens lekker lang op me in laten werken vandaag.
Ik ben er als het ware eens rustig omheen gelopen en doorheen gewandeld, om het van allerlei kanten te bekijken.. van binnen, van buiten en in historisch (generatie op generatie) bewustzijns-evolutionair perspectief.
Je kan er lekker veel verhalen aan ophangen en dus spreekt het me, als verhalenverteller over het dagelijks leven en hoe innerlijke wereld-organisatie en buitenwereld-organisatie zich tot elkaar verhouden.... enorm aan.

Ook leuk om een plaatje van te maken, met twee ezeltjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten