zaterdag 3 februari 2018

bezig bijtje

Ik reik graag speelsuggesties uit.
Als ik er dan zelf een aangereikt krijg ( op een bedje van herkenbare liefde en grote betrokkenheid bij mijn welzijn en geluk) , dan ga ik daar toch wel even mee spelen.. ook als hij op het eerste gezicht lastig lijkt en ik denk ' dat het niet bij me past'.

Kan ik heel compact in een advertentie omschrijven wat mijn talent is, wat ik 'doe', was de vraag.

Pfew.

"Denk ik dar dan over na?"
(grappige typefout staat er in die zin....in het licht van het bezige bijtjes-thema...ik laat hem gewoon staan!)

Nauwelijks!
(Er is toch ook niemand die het rekenwerk van een computer zelf gaat lopen doen?
Kennelijk had ik wel de ' opdracht' ingevoerd in mijn 'computer' om met een aardige oplossing te komen)
Ik ben gaan wandelen.
In de stad kocht ik wat extra sokken  en een heel mooi paar (jawel ;-) ) heel zachte handschoenen.
Ik dacht nergens aan.
Nou ja.. aan welke type sokken ik comfortabel vind, qua dikte enzo en of ik die handschoenen nou wel (erg mooi!) of niet (niet echt nodig, toch?) zou nemen.

Terug bij huis, vlak voor het openen van mijn voordeur.... 'triingggg' .. mijn onderbewustzijn laat iets naar boven borrelen. 'Even kijken'....
Wat dacht je van deze suggestie voor een ontwerp? ( lijkt het me te vragen) :
'voor': een handvol grumpy ontevreden emotiocons die je vanalles, los van elkaar influisteren
'midden': ik als een luisterend oor/met een hart en een soort printer waar dan een muziekarragement uitkomt
'na' ' happy emotiocons die duidelijk met plezier eer goed samenwerken

Leuk!

Dan ga ik aan de slag en zoek de plaatjes erbij op  internet.
Daar valt mijn oog op ' bijen-emoticons' en dat vind ik dan gewoon mooi.. omdat dat resonantiedieren zijn en ik veel meer uit de resonanties haal dan uit de gesproken woorden.
Ik zoek op hart met oor en vind een mooi exemplaar.
Mijn oog valt daarbij op handen die een hartendoosje aanreiken... mooi... kan ik ook gebruiken!

En zo bouwt het beeld zich al makend verder op.

Na een uurtje werk is dit dan de improvisatie op de aangedragen speelsuggestie:


Het 'figuurtje' wat zo ontstaat is een zeer surrealistisch 'mens-figuur', wat vrolijk lijkt te dansen.
En dat... past mij... (prettig gestoord/onconventioneel) ....dan weer ...... als een handschoen ( ha, ha)

(-:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten