woensdag 18 april 2018

alternatieve volumeregeling

Met internet a l'improvise, was ik nu al ruim twee weken verstoken van het luisteren naar de radio.
Geen nood, ik heb een hele collectie muziek op mijn computer.

Maar ja, na twee weken, begint dat toch wel erg 'bekend' te klinken.

Gisteren zag ik in een winkel een simpel, uiterst goedkoop bluetooth boxje.
Ik kocht het en vanochtend keek ik of ik het op de een of andere manier voor elkaar kon krijgen wat ik wilde: internetradio op een plek (binnen) horen waar ik helemaal geen internetverbinding heb.

Toen ik het voor elkaar had, moest ik wel lachen om de 'volumeregeling'.

Er zit namelijk geen volumeregeling op mijn tablet, niet op het boxje en niet op de nporadio2-player.
En.... uit zichzelf loeit het de speaker uit.. veel te hard. Niet te weinig!
Maar ja, als je het gaat afdekken ergens mee, dan doet de bluetooth verbinding het niet.
En het buiten laten loeien om het binnen met de ramen dicht op aangenaam volume voor mij te horen.. dat zullen de buren ( bij wie ik leentjebuur mag spelen op hun wifi verbinding) wel niet  zo leuk vinden.
En terecht.

En dus fungeerde vanmorgen de deur naar de logeerkamer als volumeregelknop.
Helemaal open.... is hard.. helemaal dicht is.... een stuk zachter.

Mijn tablet aan het hek geknoopt op een punt waar het nog goed bereik heeft... (achter een handdoekje voor de schaduw) en dan de bluetooth-box (achter een gesloten raam) zo ver mogelijk naar binnen dat hij het nog wel doet ( en zo ver mogelijk weg is van de buren)... en dan kan ik het volume binnen regelen met de deur tussen logeerkamer en keuken.




Totdat de batterij van de box leeg was, had ik prachtige 'good vibrations*'.. letterlijk, figuurlijk en innerlijk... blij met dat ik ' dit als een mager varken schreeuwend varkentje-met-de-blauwe-tanden toch mooi gewassen hadf en het gewenste lijntje had hangen  (on-line) ', zonder de buren ermee te storen .

(Al is 'klootviolen' tegenwoordig het plaatselijke in zwang zijnde synoniem voor een handmatige wassing a l'improvise)

Hoe organiseer je dat iemand de juiste knoppen kan indrukken.. als er reëel gezien, helemaal geen fysieke knoppen zijn.... ?
Dat was wel ook de meta-fysische uitdaging van een ander (proef-) varkentje wat ik vandaag ook maar meteen even wastte.
Met een bij-sluiter.....bleek in beide gevallen het antwoord van de dag..... een behoorlijk grote lege ruimte waar je niets (mee) doet erbij -betrekken.. zodat de 'vibraties' niet harden doorkomen dan je hebben kan....

Prachtige synchroniciteit dus..... mooi!

(-:

*Dat nummer van de Beach Boys was een van de liedjes die er op de radio gespeeld werden, toen ik het net voor elkaar had.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten