zondag 21 oktober 2018

tandem-paradigma-sprong

De inspiratie voor de Oblique Technique landde gisterenmiddag 'pardoes' exact op de middenstip van mijn bewuste bewustzijn.

Ik moest er enorm om lachen, hoe het ging en wat het was:
de suggestie om een tandem-paradigma-sprong te maken.

Nou houd ik me graag aan de richtlijn dat ik een oblique technique zelf eerst wel actief uitprobeer.
Als ik zelf niet tevreden erover ben over hoe het werkt, dan ga ik het een ander natuurlijk niet aanraden om te gebruiken.

En dus vroeg ik om zelf in de komende uren een tandem-paradigma-sprong met het hoogste bewustzijn te maken en de oneness dynamiek te ervaren.

Eerlijk gezegd verwachtte ik opgepikt te worden in mijn (half-)slaap bij het wakker worden om meteen meegevoerd te worden naar hogere sferen en fraaie inzichten.

Geen spoor van een tandem-sprong.
Ik lag mopperend volstrekt ambivalent en nauwelijks ontspannen te wezen.
Stoeiend stortte ik me in gedachten op de eerste taak die me kennelijk die ochtend te doen stond.. een  e-mail componeren. Lastig, omdat hij zich niet eenvoudig liet uitlijnen op 'mijn beste eer en geweten'.
Er zongen nogal veel aspecten een deuntje mee en die trokken me echt allerlei kanten op, met evenveel recht van spreken en op uitgebreid gehoord te mogen worden.

Na een uur rondjes mentaal rennen achter al die aspecten aan (noem het warming-up.....ha, ha) konden alle aspecten zich verenigen achter het woord 'wholeheartedness', als spilpunt, startpunt van de te componeren e-mail... de naam van de 'runway' waarop ik onder de 'juiste condities' van start zou gaan met de taak.

Ik had buiten dat ik kennelijk de 'grondtoon' en hoofdrichting voor de start te pakken had, werkelijk geen idee (!) wat ik zou schrijven in de e-mail.

Maar, ik kon ontspannen, op de gekozen/voorgestelde grondtoon voor het stuk en nam aan mijn (computer) 'klavier' (toetsenbord) plaats.

En daar werd ik 'opgetild' door het Hoogste Bewustzijn om in Oneness paradigma dynamiek naar 'hogere sferen te gaan'... de hoogste zelfs, zoals ik had verzocht bij het doen van de aanvraag .....(alleen herkende ik dat pas later, met een grote glimlach toen ik op het hoogste punt zicht had.)

De e-mail componeerde zichzelf, met allerlei elementen die als vanzelf naar voren kwamen.
Er was opeens de impuls, om een youtube video bij te sluiten.
Die video maakt in een paar minuten iets heel inzichtelijk (en hoorbaar/ervaarbaar), over verschillende cultuur-gestuurde afstemmings'systemen' , hoe er met 'valsheid' in wordt omgegaan. Dat het mogelijk is voor een alternatief systeem te kiezen, waarin ordeningsmechanismen die je in de natuur aantreft worden toegepast.


Na het versturen van de e-mail gaf ik gehoor aan de impuls om de video nog eens rustig in zijn geheel te bekijken.

Onmiddellijk na afloop, was er een weten.....de volgende nuttige stap in mijn dag, hier, nu,  is om de bedenker van deze Divine9 stemming nu meteen een e-mailtje te sturen over het plan wat zich voor mijn geestesoog heeft ontvouwt. Het plan wat ik donderdag op dit blog heb gepubliceerd.
Want, wat hij uitgewerkt heeft en hoe, is typisch zo'n voorbeeld van (sjamaanengeneering) technieken die in het expertisecentrum zouden passen. Hij zou dat voor zich kunnen zien en de onderliggende oneness-paradigma dynamiek van het hele plan kunnen doorzien ( op basis van zijn eigen ervaring en afstemming op alles-wat-is).

Fluitend, heel ontspannen, met heel veel 'zin' componeerde ik die e-mail.

Toen ik daarmee klaar was, vroeg ik me af wat ik nou met die tandem-sprong oblique technique aan moest.
Kon ik die wel naar mijn beste eer en geweten publiceren?

Ik schoot vol in de lach toen ik eens goed waarnam wat er zojuist allemaal was voorgevallen.

In hoeveel 'hogere sferen' had ik gedacht of gehoopt terecht te zullen komen, soepel opgetild en meegevoerd door de oneness dynamiek in full swing, en weer zachtjes op beide pootjes neergezet?
Dit waren toch letterlijk en figuurlijk, innerlijk en buitenwereldlijk, de hoogste sferen van 'the Divine', die je'on the fly' in-formeert, zichtbaar, hoorbaar en voelbaar, met een opeenvolging van soepele wendingen en samenwerkende aspecten van 'zelf' die elk in een uit zichzelf ontstaande logische volgorde spontaan naar voren komen om hun kennis te delen?

Tja.. en dan weet ik dus weer meteen wat me verder vandaag te doen staat.
Niet alleen de oblique technique in het volle vertrouwen dat het echt werkt publiceren, (he, in de afgelopen uren zelf weer ervaren) maar dit keer ook (weer) een achtergrondverhaal erbij.

(-:

P.S.
De synchroniciteit met hoe pianovirtuoos Jan Vayne (demonstratie ervan in het filmpjes) 'on the fly' ogenschijnlijk geheel ontspannen, harmonieuze composities uit zijn mouw schudt en naadloos aan elkaar breit via het maken van allerlei onverwachte wendingen, nadat hij slechts een grondtoon en 'stijl' heeft bepaald, is me ook opgevallen......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten