woensdag 20 december 2017

tuiltje verhalen

Vandaag verzond ik een tuiltje mooie gewetensvolle verhalen,  aan iemand die actief aan een  roeping in het leven vorm geeft, in Nederland. Een roeping, die veel overeenkomsten vertoond met de mijne.

Ik verbond er dit kaartje aan:
“Met zo’n gelijksoortige roeping --- actief bijdragen aan het wakker kussen van het mens-zijn -bewustzijn bij moderne leading professionals --- ben ik heel benieuwd of jij (met je werkkring)  ook zin hebt om te verkennen wat wij in elkaars ontwikkeling kunnen betekenen.”

Het eerste verhaal is een Ted Talk van Tim Harford. ( 15”32’ in totaal)

Het tweede verhaal is een beeldverhaal, een dierenparabel.
In deze video gaat het specifiek om het fragment wat begint bij 27”18’ en zo’n 10 minuten duurt.

Het derde verhaal is hoofdstuk 13 uit het script van een Kerst-/Vredes-/Liefde-voor-het-levenroman, dat ik eerder deze maand schreef en tot audioboek uitwerkte. (hoofdstuk 13 begint bij 25”08’)
 
Met dit boeket illustreer ik het type bijdrage wat ik lever aan menselijke bewustzijnsontwikkeling.

Als ‘ De Brian Eno van de gemeenschapsontwikkeling’  reik ik ‘speelsuggesties-op-maat’ aan rond kernthema’s. Daarmee kunnen mensen het harmonieus (en zo zuiver mogelijk) bespelen van hun eigen geweten en de klank van hun eigen ziel, spelenderwijs bewust verder ontwikkelen, binnen de context van wat er werkelijk, hier-en-nu, in hun dagelijks leven speelt.

Mijn ‘speelsuggesties’ (vaak voorzien van een analogie)  draaien eigenlijk altijd om het bevorderen van teamspirit, inlevingsvermogen en verbeeldingskracht.
Waarmee ik dan de echte bedoel….. !
Organisch gegroeid.
Werkelijk doorleefd.
Met vallen en opstaan verkregen.
Op basis van de concrete eigen ervaring, de aanwezige unieke talenten en omstandigheden.

(Wat van een heel andere orde is dan het  (cognitief) leren reproduceren van een set populaire, gangbare ‘effectvolle’ pre-fab trucjes.)

Zo min mogelijk  ‘synthesizers’ en ‘ playbacken’ wat mij betreft, maar vooral  ‘akoestisch’, ‘samen’, ‘wezenlijk vernieuwen’ en…… ‘live’.

Als je het boeket verhalen op je in hebt laten werken, ben ik wel heel benieuwd of je nieuwsgierigheid naar het onderzoeken van samenwerkingsmogelijkheden geprikkeld is.

Met vriendelijke groet,


Esther Dageraad 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten