maandag 5 februari 2018

advertentie

Mij werd een paar dagen geleden gevraagd mijn talent compact te omschrijven, zodat ik dat eventueel zou kunnen adverteren om het 'aan de man' te brengen.

Ik weet..... hoe dichter ik de essentie raak van wat ik echt heel goed kan en bijzonder accuraat 'doe', hoe minder 'punten' het scoort qua 'marketing'.

Deze slogan dekt de lading vrij goed:
"Esther Dageraad: haalt uit uw persoonlijke (samen-) leefsituatie alle relevante informatie naar voren, ook en regelmatig vooral, datgene wat u coute-que coute zeer actief vermijdt om naar te kijken en absoluut niets over wilt horen !
( Informatie, met concrete suggesties, die echter wel de korte en goedkoopste weg vormt naar wat u (individueel of als team) het allerliefste graag in het leven wilt ervaren en bereiken) .

Bij marketing-trainingen wordt inderdaad aanbevolen om ervoor te zorgen dat er geen al te grote kloof gaapt tussen wat je zegt dat je aanbiedt en hoe het er in werkelijkheid uitziet. (Check!)
Vervolgens fluf je dan datgene wat de mensen aanspreekt in je service een beetje op.
Zo kun je je dan onderscheiden van de tig-duizend andere aanbieders van vergelijkbare services.

En daar wordt het marketingtechnisch allemaal een beetje ingewikkeld.
De service die ik bied komt doorgaans pas in beeld bij  mensen die -tig ' aansprekende' opties waartoe ze bereid zijn om te willen kijken al hebben geprobeerd, zonder het gehoopte resultaat.
Reden...... omdat het werkelijke basisprobleem niet onder ogen wordt gezien, of de werkelijke oplossingsrichtingen van het werkelijke basisprobleem volstrekt niet ' geliked' worden.

De nummers 1 en 2 uit mijn persoonlijke energetische (diepgaande!) onderzoeks- praktijk zijn immers:
- een file uit je eigen grondwaarden-geloofssysteem over hoe 'het leven (/jijzelf) in elkaar zit' drastisch reviseren
(niet op basis van ' hear say' van wie dan ook, trouwens, ( ook niet van mij!!!!) maar op basis van je eigen concrete levenservaring, je eigen beste eer en geweten en je eigen hoogste inzichten)
- een ingesleten levens-energie wegzappende gewoonte in je leefstijl drastisch reviseren
(lees: afkicken van een of andere verslaving aan een of andere substantie)

( en.. 1 en 2 zijn eigenlijk altijd zo diepgaand gelinkt, dat ze eigenlijk altijd simultaan aangepakt dienen te worden)

Tja....

Maar ja....

Mijn ware zielsdroom is van een nogal andere orde.

Neem als menselijke voorbeelden die een heel eind in de richting komen wat ik bedoel
(qua wow-factor wat mensen in vreedzame co-creativiteit kunnen doen)
in gedachten:

  • The Red Arrows ( synchroonvlieg demonstratieteam met trainings-jet van de Britse strijdkrachten)
  • synchroon groeps-formatiedansen
  • een jamsessie ( = improvisatie) van begaafde (jazz) muzikanten


en meng die impressies met wat natuurlijke voorbeelden, die nog veel verder in de richting komen:

  • een school vissen die als 'een' organisme door het water zwemt
  • een vlucht vogels, die als een zwerm door het luchtruim went en keert

Waar mijn talenten tot hun optimaal recht komen, wat ik dus nastreef en me voor inzet

  • is een (grote) groep mensen die zooo op elkaar ingespeeld ( atuned) is,
  • dat de groep a l'improvise, door het leven kan zwenken en als een geheel soepel, elegant, intelligent kan opereren, waar ze ook zijn, wat ze ook doen, welke uitdagingen er ook op hun (gezamenlijke!) pad komen.
zonder vooraf geschreven of in detail uitgewerkt  'script'..
zonder 'gedrilt' te zijn ( in optimale vrijheid, naar beste eer en geweten kunnen bewegen)
(minder 'vaste regels', meer 'situationele inteligentie')

Wij, als homo sapiens, beschikken al lang over de ingebouwde 'zintuigen' om die ontzichtbare draad- en woordloze inteligente verbinding met elkaar te kunnen hebben en handhaven.. ook als het lastig wordt.
Maar ja.... 'we' helpen die natuurlijke kracht momenteel vakkundig (onbewust) om zeep.
Die natuurlijke (intelligente, verbindende) kracht werkt met  natuurlijke electro magnetische velden..... en.. onze kunstmatige gadgets/tools & toys storen op de goede, natuurlijke werking van die systemen.

Red arrow vliegers, topklasse formatiedansers en begaafde jazzmuzikanten..... hebben een individueel (hoog) basisniveau en begrip van hun interesseveld..
De debuterende vlieger, danser en muzikant moet eerst zijn instrumenten ( lichaam, geest en attributen) verkennen en training tot een bepaald niveau.

Je zou kunnen vinden dat ze dat synchroon samenspel alleen maar  ' voor de lol' doen, dat ' je er verder niets nuttigs aan hebt'.

Mijn lol is niet om groepen alleen maar ' voor de lol' te helpen bij dat synchronisatieproces.
Ik word erg risteling van mensen die hun (spiritueel) bewustijn, mindfulness en intelligentie alleen maar in hun vrije tijd op hun yogamatjes en rmeditatie-retraites actief willen benutten ( bless them), maar niet op de werkvloer en op straat.

Maar een stadsbestuur wat natuurlijk synchroon vliegt, of een verpleeghuisstaf die natuurlijk synchroon vliegt, op een schoolsysteem wat natuurlijk synchroon vliegt.... brengt beduidend soepeler, sneller, goedkoper, situationeel inteligenter.. veel betere resultaten voort dan het ' botsende individuele belangen model' .

Kijk en daar wordt ik nou warm van!
Van nuttig fairplay (hoog-) intelligent (hoog-) bewust samenspel.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten