donderdag 15 februari 2018

beelden scheppen

Wie zie wonderlijke dingen afvraagt, krijgt soms wonderlijke beelden voor zijn geestesoog.

Ik zat me te verwonderen over hoe mensen beelden scheppen, van van alles wat ze om zich heen zien, uit allerlei materialen die voorhanden zijn.
Prehistorische mensen deden dat al... paarden, beren, mensen....
Geef een klein kind wat klei en voor je het weet is er een 'hondje'.

Opeens switchte mijn innerlijke aandacht naar de omkering van dit fenomeen en ik schoot ongelooflijk in de lach.
Voor mijn geestesoog zag ik mierenartiesten elkaar portretteren en exposities organiseren. Wat bij hen een manshoog werk is, is in onze handen een fabelachtig gedetailleerd miniatuur!
Mestkevers begonnen uit klei (in plaats van hun standaard repertoire 'de spherel') ook ineens mensfiguren kleien.

Hilarisch... dus dat moest ik meteen maar even ( ik ben immer zo'n wonderlijk wezen dat genoegen schept in verbeelden met voor handen zijnde materialen... nee, er zelfs behoefte aan heeft om het te doen... god knows why.....) .... verbeelden:

artiest aan het werk

---

P.S. van maandag 19 februari:

Vandaag heeft Google een filmpje ( in het kader van de Olympische Spelen) met in de hoofdrol een mestkever die met wat ander materiaal aan de slag gaat.
Hij rolt de sneeuwbal tegen de berg omhoog. Boven glijdt hij uit.
Na een heel parcours op zijn buik gegleden te hebben, komt hij tussen de twee poortjes beneden uit, maar is dan ondertussen ingehaald door de sneeuwbal.

Toch opvallend... om in 4 dagen tijd de mestkever tegen te komen die iets ' menselijk doet' en daarbij eindigt met een resultaat waarbij bal en figuur aan elkaar vastgeplakt/in elkaar verweven geraakt zijn.....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten