donderdag 15 februari 2018

superwoman

Synchroniciteitsvangst van vandaag..... superhelden.
(En, meer specifiek.. 'superwoman').

Vanmorgen had ik voor een e-mailbericht een plaatje nodig van een postduif en ik gebruikte deze:

(Ik heb alleen de naam en adresgegevens van de eigenaar weg-gefotoshopt!)
Er was keus uit meerdere, maar ik vond deze specifieke vogel er wel mooi opstaan en de naam had voor mij wel een grappige echo met gebeurtenissen van van een paar weken geleden.
Toen kwam 'superwoman' zo (uit het leven gegrepen) op dit blog in beeld:

In de achtergrond van de real-life gebeurtenissen hebben beide afbeeldingen een zeer sterke relatie met een en dezelfde stad in Nederland.

Mooi, leuk en grappig... maar om als synchroniciteit te tellen, moet er binnen een paar uur, 'out of context' iets soortgelijks voorvallen, helemaal 'spontaan'.

En jawel hoor.
Ik wandel nietsvermoedend, lekker in het zonnetje, door 'mijn stad'.....het lieflijke Franse stadje waar ik nu vlakbij woon.
Wat ziet mijn oog in de etalage van een winkel ( ik geloof dat het een brillenwinkel was ....voor ogen dus...)?
Een afbeelding van een aantal superhelden!

Eigenlijk loop ik daar maar een beetje non-plussed langs...
Met weinig enthousiasme merk ik ze wel op vanuit mijn ooghoek, (" o...nog wat superhelden") maar sta er verder niet bij stil.

Dan ga ik de hoek om en zie in een andere winkeletalage een behoorlijk groot schilderij met.... superhelden, waaronder ook..... vrouwelijke.
Daar sta ik toch maar even wat langer bij stil.
Een bordje ernaast lijkt erop te wijzen dat een of andere kunstenaar een expositie van zijn werk nu hier in deze plaats heeft lopen.
Volgens mij zag ik dat schilderij in een internetcafé, waar iedereen kan e-mailen...enzo.

En dat ligt dan weer recht tegenover de bakker waar ik laatst die mooie piratensynchoniciteit tegenkwam.

(-: 

P.S. van de volgende dag.
Ik ben even de stad in gewandeld met mijn fotocamera en dit zijn ze:

(brillenzaak)
(internetcafe)
Nu valt me trouwens ook op dat de middelste superhero een set grote vogel-vleugels heeft
Verder kwam ik geen schilderijen in etalages tegen.
Wel nog een 'spiderman' bij een andere brillenzaak.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten