zondag 18 maart 2018

de ijskoningin

Eergisteren liep ik 's middags in het park in een T-shirt, gisteren was het weer om warm bij de kachel te blijven zitten met een boekje.

Ik koos, gewoon, omdat hij bovenaan stond in mijn e-reader, voor het boek de ijskoningin, van Alice Hoffman.

(Geinig.... niet te verwarren met de ijskoninging, het stripboek, uit de Thorgal-reeks... wat ik een grappig toeval vind in het licht van andere dingen waar ik bij betrokken ben..)

De hoofdpersoon wordt aan het begin van het boek door de bliksem getroffen en overleefd dat, maar ondervind er wel allerlei effecten van ( o.a. uitval van de kleur rood uit haar zichtspectrum, een tikkend geluid in haar brein horen en  fysiek minder stabiel zijn.)
Ze ontmoet andere overlevers van 'de bliksem door hun donder hebben doen gaan'.

Wat erover geschreven staat, fascineert me.
Vooral een zinnetje ( wat ik nu niet meer terug kon vinden) dat metereologen en natuurkundige aardkundigen kennelijk weten dat als de aarde niet constant onweer in haar atmosfeer zou hebben, ze binnen een uur haar aardmagnetisch veld kwijt zou zijn.... viel me op.

Is dat zo? ( Maar eens nagaan wat ik daarover kan vinden)

Maar het beeld schoof simultaan over mijn innerlijke netvlies dat iets soortgelijks aan de hand zou kunnen zijn met een mensenenergie-systeem.
Als er te weinig neurologisch activiteit is ( bliksem in de hersenen/voldoende ontlading van het emotionele systeem.. terug naar de 'aarde') dan zakt de kwaliteit van het EM-veld in elkaar.

-----

We houden niet zo van onweer, hebben de perceptie dat het nergens echt goed voor is en vooral gevaarlijk en creëren  (bliksem-snel) ' afleiding'.
Maar ja.. en daar heb je mij weer.....wat nou als de gadgets die we hebben uitgevonden om ons uit het spannende hier-en-nu af te leiden, schermen waar we ons achter kunnen verschuilen en ons mee (be-) schermen ( denken we) , die de boel 'sussen' als de (emotionele, innerlijke) spanningen wat ver oplopen..... ervoor zorgen dat we onvoldoende energie weer terugvoeren op onze 'ware aard' !
Dat we ons eigen EM-veld daarmee verzwakken en .... daarmee de signalen van het natuurlijke informatie-uitwisselingssystemen verzwakken... minder energie tot onze beschikking hebben, minder 'helder' zijn (volledig opgeklaard na een catharsis-ontlading moment van innerlijke spanning... tot nieuw inzicht gekomen)

Alle ontladingen in de atmosfeer zorgen samen voor de heartbeat van de aarde, de Schumannn resonantie.

Mensen die door een grote ontlading getroffen worden, veranderen daardoor neurologisch, met verschijnselen van allerlei aard, die het dagelijks functioneren danig beïnvloeden.
(soms re-activeert zo'n 'schok' het natuurlijk functioneren van de systemen, als een grote 'reset' ( Bijna Dood Ervaring, mystieke ervaring, verliefdheid) soms verwoest het delen.. dat hangt sterk van het type af)
Mensen die door een grote intermenselijke energie-ontlading getroffen worden, is mijn EM-pathische observatie...... ook!

Enfin, dit laatste stukje ' referenties naar  ervaringen uit mijn weten' is vooral even een 'kladje' voor mijzelf.

-----







Geen opmerkingen:

Een reactie posten