dinsdag 6 maart 2018

wijsheid van een lifter

Gisterenavond pikte ik mentaal even een 'lifter' ( uit 'the air tonight' ?) op.

Deze reed maar een heel kort stukje met me mee, maar ik vond zijn (vrij diepe, onweerlegbaar ware) lifters-wijsheid die in een flits met me gedeeld werd zeer spirit 'upliftend'.

De lifter zei dingen als:

  • De grote stroom aan mensen die je op gewone wegen tegenkomt, gaan allemaal niet jouw kant op!
  • Daarom kies ik voor de snelweg, dan bevind ik me in ieder geval tussen mensen die ook mijn kant op gaan.
  • Wil je juist graag meemaken hoe het is om voornamelijk tussen mensen te verkeren die ook jouw kant op gaan, dan is de snelweg een 'goed idee'.
Bij het afscheid  knipoogde hij nog even naar me, voor hij met een vrolijk huppel Abun-dance-pasje zijn weg vervolgde:
Ik realiseerde me met een glimlach... de lifter (waarvan ik me laatst afvroeg of ik er wel op kon vertrouwen dat 'ie er echt zou staan op het juiste moment) is onderweg.

Zo'n (duim-) 'opsteker' .....!

(-:

Zelf realiseerde ik me zonet nog dat je lifters nooit klaar ziet staan in de 'gewone reguliere mainstream banen', maar in het type baan compleet aan de zijlijn van alle drukte. Een baan die men het liefst zelf 'niet' nodig heeft om doorgaans vermijdt om een tijdje op stil te (moeten) staan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten