donderdag 3 mei 2018

Sage of Aquarius

Vandaag is een feestdag, waar ik aandacht aan wil besteden.

Op 3 mei 2012 omarmde ik voor het eerst in jaren, bewust en vurig gewenst, mijn eigen volledige potentieel als de mens die ik werkelijk ben.

Dat is een ‘elektrische ervaring’ van het type ‘ door de bliksem getroffen worden’.
Overspoeld door een golf van ‘liefde’, die onbeschrijflijk intens, licht en mooi is en met ‘niets’ te vergelijken.
Ik had toen geen volledig begrip van wat er gebeurde, maar wist wel meteen ‘ iets mooiers dan dit, bestaat niet’ en ..  ook ‘ ik heb hier, onbewust, jaren op gewacht’.
Geweten had ik ook al langer, ergens diep van binnen, dat ik op een dag een ‘sterk signaal’ zou krijgen. Een ‘calling’.

Op 3 mei 2012, tegen 23.00 uur kreeg ik van het Universum mijn  (spirituele) ‘wake up call’.

Deze week  (oblique techniques) is in mijn wereld aangewezen als ‘de week van de balans van het willen en kunnen’, de week van het ménselijk vermogensbeheer.

Vanmorgen kwam er bij het ochtendgloren, een fraai eerste cadeautje binnen. Een inzicht.

“Je willen niet kunnen” is vooral een ‘tijdelijk ongemak’
(Ik wil een ijsje, ik wil een snoepje, ik wil in de zon zitten  …vul de ‘ ik heb zin ‘an’ korte termijn wens maar in, waarvoor het je aan concrete praktisch haalbare mogelijkheden in het hier-en-nu ontbreekt.)

“ Je kunnen niet willen” dat is existentieel rampzalig
Volledig afstand doen (nemen) van (het beheer van) je eigen (positieve!) vermogen …. ?
Jouw eigen-waarde(n)-systemen overlaten aan mensen die jouw BESTE kunnen niet eens willen zien, laat staan aannemen en waarderen of (ongezien) beoordelen als ‘rampzalig’.. laat staan dat ze het volledige pakket waar je over beschikt in samenhang bekijken?

Je raadt het al… ik zou dat echt niemand aanraden.
(“Je kán niet zonder je kunnen”, is waar, in verschillende betekenissen, hoe je de klemtoon legt)
Je kan doorgaans vrij goed zonder de meeste dingen die op je ‘wil’-conto staan).

Ik raad dan ook stelselmatig iedereen aan om zijn eigen vermogenbeheer bewust ter hand te nemen… niet alleen de ‘willen-kant’, maar ook de ‘kunnen-kant’ van het eigen-waardensysteem heel erge goed ‘in de vingers’ te krijgen.
(= in bij het totale profiel bijpassende daden om te zetten)

Een van mijn grote-talentenfondsen, waarin mij duidelijk meer ‘vermogen’ door God gegeven is dan gemiddeld, is het Analyserend Vermogen, waar ik over kan beschikken.

Ik herinner me erg goed een gesprek, ergens rond 2005, met een ambtenaar van de gemeente met wie ik aan een (andere) klus samenwerkte.

Hij had me de dag ervoor gevraagd of ik zin en tijd had om voor hem een analyse van een zeer complexe (andere) situatie te maken, aan de hand van een (dik!)  ‘afgetikt’ beleidsstuk in de gemeenteraad.
Hij (zelf begiftigd met een groot vermogen op dat terrein), sloeg, zoals dat heet, stijl achterover, van iets wat ik vervolgens in een avondje thuis ‘effe’ in elkaar had geprutst.
Dat ik het al af had, hoe grondig de complexe situatie in kaart gebracht was en zelfs (ongevraagd… mijn eigen initiatief… ik had er gewoon lol in) al van een uitgewerkt plan van aanpak was voorzien, waarvan hij meteen inzag dat het zo kon werken.

“Waarom die je hier niet meer mee?” vroeg hij, “Dit is echt van een heel bijzondere hoge kwaliteit!”
Ik antwoordde buitengewoon ‘cool’ , schouderophalend
( gebruik makend van mijn analyserend vermogen van complexe situaties)
” Omdat echt helemaal niemand mijn beste en volledige bijdragen uit dat fonds wil hebben.”

Ik had doorgaans ‘stevig op mijn kop’ gekregen, als ik dergelijke bijdragen aan de samenleving leverde.
(“Waar bemoei jij je mee?”.. dat een ‘kind’, een vrouwelijk mens dit talent in beheer zou hebben kunnen krijgen was ( sociaal-cultureel gezien) ‘ Gods onmogelijk’ )

Tja….

Op 3 mei 2012, gaf ‘God’ ( ik gebruik doorgaans die term liever niet, want er bestaan veel te veel misverstanden over, maar nu dan,  voor de feestelijk gelegenheid dan toch) me een helder signaal:

Jij hebt jouw unieke talentenpakket, met een erg groot fonds ‘ Analyserend Vermogen’  in beheer, voor een set hele goede redenen.
Geniet ervan, voor jezelf en voor anderen.
Gebruik het.. je zult ‘alles’ wat erin zit,  nodig hebben voor dit ‘cadeautje’.

Cadeautje:
Hier, heb je een hele erge complexe instabiele situatie: “de huidige deplorabele toestand van de dynamiek in de samenleving in de moderne mensenwereld”.

Zoek uit en los op.
(als projectleider.. via het aanboren van de talenten in de uitvoerings-top-talenten)

Veel plezier ermee!”

Ik had me geen mooier cadeau kunnen wensen.

En dus, omdat ik mijn volledige beschikbare potentieel hiervoor dagelijks inzet, heb ik er ook erg veel plezier mee.

Aan de situatie dat de meeste mensen kijken of ze water zien branden als ik met en grondige analyse met (uiterst simpel) plan van aanpak aankom en het plan en mij  door hun eigen mentale shredder halen…..is nog niet veel veranderd.

(Een van mijn Pro Deo voorgangers kon over water lopen, ik kan het doen branden.. ha, ha)

Toch doet me dat niet besluiten mijn allergrootste vermogen maar (weer) ongebruikt te laten.

Ik zou mijn eigen hervonden diepgevoelde plezier in het leven grondig vergallen, als ik dat deed.

Al kijk ik wel uit naar de dag dat de boogde deelprojectleiders voor de uitvoering van die uitgewerkte  plannen-van-aanpak het  ‘aanstekelijk’ vinden:

” Wow, brandend water… geniaal…..dat kon nog wel eens de oplossing  om iets met ‘stoom’ en ‘kokend’ water’ (snel dus), via samenwerking van ‘ de lagen’ wel voor elkaar te krijgen.”

met ‘stoom’  =  hun eigen unieke vuur-in-het-hart ziels-top-talent (die dun gezaaid zijn) en
‘kokend’ water’ = de ‘ meer gangbare talenten’ van een grotere groep mensen daar- ’onder’

Eerder deze week hoorde ik het nieuws (voor mij) dat in de jaren ’60 er winkels waren in Rotterdam, waar je heet water kon kopen.
Nu doet iedereen ‘ heet water maken’ zelf.
Zou dat er ook mee te maken hebben dat nogal wat mensen mijn ‘handel en wandel’ sinds 2012 maar vreemd vinden ;-) en doorgaans met koelte op mijn aanbod reageren (en afhaken) ?
De meeste mensen kunnen hun water immers ‘zelf’  (maar) ‘opwarmen’, tot maximaal 100 graden en doen niet zoveel met de ‘stoom’, maar drinken het op of baden er dan pas weer in als het wat is afgekoeld.

De toepassings-markt voor energetisch dynamisch zuiver ‘ brandend water’, in The Age of Aquarius, staat nog in de kinderschoenen, lijkt het wel.

Deze ‘stoomlocomotief’ met een voortrekkersrol in de kwaliteit van de samenleving, gebruik makend van de vele ‘sporen’ die er al lang liggen…..  is vandaag…. 6 jaar geworden!

‘Sage of Aquarius’

Gefeliciteerd!

(-:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten