vrijdag 16 maart 2018

la vie Francaise

Wat een fraaie synchroniciteit vandaag.

Gisterenavond zijn mijn opvolgers aangekomen, die zijn gekozen om straks na mij de bewoners/beheerders van een fraai, ruim bemeten Frans optrekje te zijn.
Hun uiterlijke verschijning en hun automobiel kwamen op mij over als ' nogal in sterk contrast met de omgeving'.

Ik schreef er vanochtend in een e-mail over:

"Tja.... hun uiterlijke verschijning en energie ziet er ook enigszins surrealistisch uit in het plaatje van het kasteel.
Er hebben hier heel wat Britten (en anderen) rondgewandeld in de afgelopen 3 jaar die best aardig meekleurden met het beeld.
Dit komt net wat dichter in de buurt van 'de familie flodder die de loterij wint en dan neerstrijkt in een villa'...
Ik probeerde me aankomende gasten voor te stellen die welkom worden gegeten door hen en moest grinniken om het vrij grote contrast, (...)
Het knalgele colbertje wat ik uit de kast zag steken op de overloop., gecombineerd met het superstrak aan getrokken kralenkettinkje wat hij ergens vrij hoog om zijn nek gesnoert draagt...prikkelde de verbeelding voor hoe zo'n scene eruit zou kunnen zien helemaal !
(Bless them..... bless them .. bless them..... ;-) )"

Maar ja, afgaan op uiterlijk alleen, probeer ik zelf toch wel zo veel mogelijk te voorkomen....!

Na een eerste kennismaking vanochtend met het beheerswerk, gingen we ieder ons' weegs.

Op mijn wandeling zie ik dat er volgende week een film in het dorpshuis is van de mobiele bioscoop.
Ik loop er even naartoe om te kijken wat voor een film het is.
Ik schiet enorm in de lach.
Het is les Tuche-3.
Dit is de poster:


Mij viel onmiddellijk het gele colbertje op dat een van de karakters aan heeft en dat de karakters een beetje ' out of context' eruit zien.
En, het fraaie grote gebouw in Frankrijk op de achtergrond.

Thuisgekomen was ik  nieuwsgierig naar de trailer:



(Mocht die link ophouden te bestaan.. deze (iets andere. trouwens op youtube, blijft wellicht langer bestaan) 
(kijk hier de trailer)

Ook hier moest ik wel lachen om een paar in het oog springende gelijkenissen.
De man in de film en de man hier, hebben ongeveer hetzelfde (tanig/kleine) postuur en hetzelfde model snor.
Het gezicht van de vrouw die ( in de eerste trailer die ik zag)  met het wasgoed door de kamer loopt lijkt nogal sterk op het gezicht van de dame die hier vermoedelijk ook met een dergelijke mand met was regelmatig door de kamers gaat rondlopen. ( Het is de dame op de poster in de roze jurk) ,

En ja.... deze film ademt nogal strek de sfeer van de  'Flodder' films ( waar ik vanochtend aan refereerde) , waarvan er ook een  eerder deel ' in America' was geweest.

(In Flodder -3,, zie ik nu,  vliegen in de eerste minuten de gele colbertjes je trouwens ook om de oren!
Er gaan dagen voorbij dat ik helemaal geen gele colbertjes zie! Nu een hele zwerm!)

(-:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten