dinsdag 1 mei 2018

donkere bakken en lichte bakens

Het blog stukje van gisteren was het ‘resultaat’ van de metafysische inhoudelijke ‘zuivering’ van de energiestromen die vrijkwamen in een  ‘familiehuis’-proces waar ik dit weekend actief bij betrokken was.

(Dat kwam tot stand door het via een soort wadi-systeem te laten lopen…. waarbij diverse ‘omzettingen’ via verschillende natuurlijke filtersystemen nodig waren om een energetisch dynamisch erg zwaar en ondoorzichtigs afval-poduct  , wat nogal wat gif-stoffen bevatte , met tussenstappen dus, weer zover te verhelderen dat het  veilig voor iedereen ‘drinkbaar’ is. Gezien de enorme hoeveelheid, was ik/het wadi-systeem daar wel even ‘zoet’ mee.)

In de filters van de zuiveringsinstallatie blijven nog wel eens ‘ schatten’ steken…. die niet zomaar weggespoeld moeten worden. Ook dit keer.

Een van de schatten is een inzicht in het proces, over het proces.

(Het verklaart ook waarom ik dit grote menselijke interacties residu  ‘bagger-en uitmestwerk’ zo ‘leuk’ vind om te doen, ook al investeer ik er echt bakken energie in. En nee, het is echt niet altijd ‘leuk’ als je tot aan je ellebogen (of dieper) middenin (andermans) ‘prut’ zit, om al die ‘vibes’ te absorberen en de natuurlijke duurzame verwerking ervan in gang te zetten.).

Het draait om een esoterisch principe, laat ik het hier het energetisch dynamisch ‘vuurtoren’ principe noemen.
Het is iets wat op zielsniveau gebeurt.

In het ‘licht’ kun je de vuurtoren van een gebied alleen zien als je er relatief dichtbij bent. Maar er is dan vaak zoveel ‘afleiding’ die de aandacht trekken, dat het gewoon ‘een van de constructies in de achtergrond in de gewone gang van de dagelijkse dag is’.
Bovendien.. als je er erg dichtbij bent…. weet je waar je bent, want.. je bent er.

Het is in het donker, dat de vuurtoren ‘ tot leven’ komt.
En, hoe donkerder het is….. hoe helderder zijn unieke call-sign te zien is, zelfs als je er helemaal niet dichtbij bent. Zelfs als het ‘een kleintje’ is.
Daar komt het ook tot zijn functionele recht….. een navigatiebaken zijn, voor hen die ‘even de weg naar hun bestemming kwijt zijn’.

Zolang… de stroom niet uitvalt.. de stoppen niet doorslaan….natuurlijk.

Er was iemand die de weg naar het hart van het familiehuis even volslagen kwijt was en een krachtig S.O.S. signaal uitzond dat de door haar zeer gewenste situatie ( weer ‘thuis’ zijn in haar eigen leven, in haar familie) zo snel mogelijk tot stand gebracht moest worden. 'Liever vandaag dan morgen')
Wat bijna niemand gezien heeft, is dat er drie vuurtorens in die snel invallende duisternis ‘aan’ gingen en op volle toeren, zo helder mogelijk ieder hun eigen call-sign gingen schijnen.
Hoe duisterder  de ‘nacht’ hoe helderder heldere lichten eruit springen.. en ik heb geen van die vuurtorens ooit eerder zo helder zien schijnen.

Mijn rol? De stroom op gang helpen houden.

Aan de ene kant dat er voldoende stroom ( en absorptievermogen) was voor het ‘duistere’ om er helemaal uit te komen.
Maar ook om de 3 vuurtorens te ‘voeden’, zodat ze het (met moeite.. want vol vermogen) vol konden houden.

Daar komt ‘pingpongen’ erg tot zijn recht, want daarmee ben ik in staat om vrij ontspannen de stroom in beweging te houden en ‘ genereer ik, rechtstreeks  uit de ‘mest’ meteen al verse aanvoer van de (extra!) benodigde  brandstof.

Ik stond daarbij lange tijd vrij dicht bij de kleinste vuurtoren van de drie.

Opvallend was, dat spontaan het onderwerp ‘ alles duister maken en dan alleen de bal, de lijnen op het veld en de batjes met reflecterende verf ‘licht’ maken.. dat is  ‘leuk’ op tafel kwam.
Door dat fenomeen  en wat je daar allemaal, ook creatief expressief mee kunt, bleek deze ‘kleine vuurtoren’ erg gefascineerd…. Hij vertelde over een dans-in-het-donker-met lichtjes-op-de-pakken die hij op internet had gezien.

Ik realiseerde me later ( gisteren, toen dat uit mijn filters in mijn bewustzijn terugkwam) dat ik daarbij zijn eigen unieke call-sign van zijn ziel heel mooi uitgelicht heb mogen zien., dankzij.. het diepe donker van de dag ( en mijn positie op dat moment t.o.v. de ‘anderen’ in het proces).

Het is nog een ‘klein lampje’.. maar wel zijn unieke ziels call-sign!

Zo mooi, want op bewust niveau ( in het daglicht van de dagelijkse dag) is de duidelijkheid over zijn ontwikkelrichting,  zijn plaats in het grote geheel, niet zo ‘helder en duidelijk’. Er zijn wel aanwijzingen, uiteraard……maar het hele ‘patroon’ in samenhang, volledig gezien…. en bewust waargenomen…..???

  • Hij hielp  mij ( en het hele proces om ‘licht in de duisternis’ en ‘verlichting van een uiterst pijnlijke en turbulente situatie te krijgen’ op dat moment enorm, om voldoende energie voor ‘7’ ( ach, maak daar maar een dikke vette ‘turbo’-kracht 10 van) te kunnen genereren en naar het metafysiche familie-huis te distribueren.
  • Kan ik hem ( en zijn gemeenschap, nu en in de toekomst)  in zijn (persoonlijke en ziels-) ontwikkeling op dit punt helpen door zijn unieke call-sign ‘eruit  te lichten’?


Ik realiseerde me ook dat het het weekend van de volle maan was.
Energetisch dynamisch komen dingen dan ‘gezamenlijk ’ los, lichte dingen en donkere dingen.. er is ‘meer contrast’ en daardoor hun je ook ‘meer zien’…

Het is grappig. Ik wilde typen “dingen komen dan gemakkelijker los”
Maar wat ik onbewust typte….. is ook waar.

Waarvan ‘ acte’ ;-)

Het is een hele operatie geweest, maar ik hoop toch dat alle betrokkenen wel (weer vlug) blij kunnen zijn met hun gezamenlijke metafysische familiehuis op hun metafysisch gedeelde familiegronden en met hun respectieve unieke posities daarin.. ook al staan ze in de de dagelijkse dag niet ‘ super dicht bij elkaar’.
Het was… in dat licht gezien……een bijzondere dag.. ..en ik hoop dat de boel nu met een schone (lei) .. energetisch dynamische ‘fosse’….. aan alle kanten beter kan instromen en doorlopen.

Grappig is ook, dat de twee grote vuurtorens gisteren in 'action' waren gesprongen en een mooi kleine flexibel lampje wat niet snel om te stoten is, aan mij lieten zien wat ze voor de kleine vuurtoren hadden gekocht.
Het bewustzijn mag dan soms niet zo 'helder' zijn.. de signalen (van vuurtorens en andere bronnen van licht) zijn dat .... wel.
De ziel.. is een bron van licht ( vreugde).



(-:







Geen opmerkingen:

Een reactie posten